Nova identitat visual de l’Ajuntament

Nova identitat visual de l’Ajuntament

16/10/2025 - 08:53

Identitat gràfica. La nova signatura de comunicació que estrenem busca reforçar la identitat de ciutat i enfortir el vincle amb la ciutadania.

El canvi neix de la voluntat de posar la ciutat al centre. Significa una modernització i una simplificació de les comunicacions de l’Ajuntament.

La nova signatura mostra únicament la paraula Barcelona, acompanyada de l’escut oficial, per mostrar el vincle entre la institució i la ciutat amb un sistema visual més actual i versàtil.

L’objectiu del canvi és millorar la comprensió i reduir el soroll visual en les comunicacions municipals, sobretot en canals digitals i en suports de petit format, on la càpsula anterior presentava dificultats de llegibilitat. Feia quinze anys que la identitat gràfica no s’actualitzava. Amb la nova imatge, hi haurà un únic logotip, que facilitarà la identificació, reforçarà la marca i evitarà confusions. La unificació de formats i aplicacions també busca una optimització dels processos de treball.

El projecte ha estat dissenyat per l’estudi Principi, guanyador d’un concurs convocat per l’Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual (ADG-FAD).

Tipografia Barcelona

La nova signatura manté la gamma cromàtica i la fa accessible als formats digitals, i incorpora la tipografia pròpia Barcelona. Es tracta d’una tipografia única i més propera, amb formes arrodonides i detalls orgànics que evoquen l’herència cal·ligràfica i fugen de la rigidesa per fomentar una comunicació més propera i càlida.

La nova signatura de comunicació es troba disponible al web: barcelona.cat/normativagrafica. Tenint en compte l’elevat volum d’espais en què caldrà fer el canvi, la instauració serà progressiva.

Més informació