El Punt d’Informació d’Arrelament manté l’atenció telefònica i telemàtica

El Punt d’Informació d’Arrelament manté l’atenció telefònica i telemàtica

22/04/2020 - 18:52

Oriol Bosch

Immigració. El servei d’Informes d’adequació d’habitatge per al reagrupament familiar també veu alterat el seu funcionament i romandrà tancat fins a nou avís.

El servei d’Informes d’adequació d’habitatge per al reagrupament familiar també veu alterat el seu funcionament i romandrà tancat fins a nou avís.

Com a mesura de prevenció per evitar la propagació de la Covid-19, el Punt d’Informació  d’Arrelament (PIA) de l’Ajuntament de Barcelona no oferirà atenció presencial fins a nou avís, però manté l’atenció telefònica i telemàtica.

El servei atén individualment les consultes d’informació sobre el tràmit d’arrelament i del document de veïnatge, a través del correu electrònic pia@bcn.cat i del telèfon 691 67 65 95 i 662 52 69 17 (de dilluns a divendres, de les 9 h i les 14 h).

Totes les cites presencials per a l’obtenció de l’informe d’arrelament i del document de veïnatge queden anul·lades; les persones afectades per aquesta mesura seran contactades per reprogramar una entrevista telemàtica mitjançant videoconferència tan aviat com la situació ho permeti.

Pel que fa a les cites d’informació i assessorament jurídic, es mantenen en el dia i l’hora establerta i s’efectuaran per trucada telefònica. Prèviament a la cita, el personal administratiu contactarà amb les persones per confirmar la cita telefònica amb el servei jurídic.

Un altre servei que veu alterat el seu funcionament normal és el d’Informes d’adequació d’habitatge per als tràmits de reagrupament familiar, que romandrà tancat i no realitzarà visites als habitatges fins a nous avis. Queda suspesa també, la tramitació de les sol·licituds en fase de proposta, i s’interrompen els terminis administratius de la tramitació. En aquest cas, es mantindrà atenció a la ciutadania, per a consultes genèriques, al correu electrònic: informeshabitatge@bcn.cat.

Tràmits administratius aturats

Cal tenir en compte que, arran del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma, la Subdelegació del Govern de Barcelona ha suspès els terminis administratius fins que finalitzi l’estat d’alarma. Més informació.

Així mateix, la Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, l’administració competent per a l’emissió de l’Informe d’arrelament, comunica que les sol·licituds registrades durant aquest període excepcional iniciaran la seva tramitació amb aquesta administració quan cessi l’estat d’alarma. Més informació.

Altres serveis alterats

Recordeu també que el Servei d’Atenció a Immigrants, Emigrants i Refugiats (SAIER) només atendrà situacions d’urgències socials i jurídiques al carrer Font Honrada, 10, amb horari de dilluns a divendres de 9 a 15 h.

I el Servei d’Orientació i Acompanyament per a Persones Immigrades (SOAPI) també ha aturat la seva activitat presencial, però manté la seva tasca telemàticament. A més, ha editat una sèrie de documents en 10 idiomes que recullen les principals alteracions dels tràmits en matèria d’immigració durant la situació d’estat d’alarma per la Covid-19.